5 Şubat 2014 Çarşamba

Symantec Cloud (Messaging Gateway) / 1

Symantec Cloud Tanımlar / 1


My profile
Kullanıcı bilgilerimizi ve her ihtimale karşı şifremizi unutmamız durumunda hatırlama sorusunu ve cevabını belirlediğimiz ekran.


 Help
Symantec cloud ile ilgili bir nevi admin guide işlevi gören ekran.


Dashboard
Gelen maillerden spam modülüne takılan, anti virüs modülünün bulduğu ve yazmışsanız içerik filtreleme kuralına (Content Rule) takılan emailler ile ilgili grafiksel arayüz.


Users and Groups
kullanıcı ve grupları düzenlememize yarayan ekran. 



 “Address Registration” kullanmakta olduğumuz domainleri ve domainler altında bulunan email adreslerinin olduğu ekrandır. SMG üzerindeki “Invalid Recipient” özelliği gibi.


“User Groups” SMG üzerinde oluşturmuş olduğumuz kullanıcı gruplarının aynısıdır. Hazırlamış olduğumuz farklı kuralları farklı gruplara uygulayabilmemizi sağlar.


Services
Tüm yapılandırma ayarlarının olduğu yerdir.


Anti-Virus
Symantec ‘in antivirüs modülünü kullandığından burada pek bir ayar yapamıyoruz.
Dikkat edilmesi gereken alınacak olan – gönderilecek olan maksimum email boyut ayarı ve antivirüs modülüne takılan emailler ile ilgili kullanıcıya bilgilendirme yapılıp yapılmayacağıdır.


“User Alerts” Yes konumunda ise kullanıcıya av modülüne takılan mailler ile ilgili bilgilendirme maili iletilir.
Örnek ;


“Maximum Email Size” Email boyutunu kb cinsinden belirtebildiğimiz yerdir varsayılan da 50mb olarak gelmektedir.


Anti Spam
“Detection Settings” Spam modülüne yakalanan bir mail üzerinde hangi aksiyonların alınmasını belirlediğimiz ekran.


“Quarantine Settings”
Karantinaya düşen bir mail ile ilgili hangi aksiyonların alınmasını istiyorsak bu ekrandan hazırlıyoruz. Kullanıcı bilgilendirmeleri vb.


“Approved Senders” – “Blocked Senders”
Aynı SMG üzerinde olduğu gibi “Good Sender” - “Bad Sender” özelliğidir. Hangi domainlerin taranacağı yada hangilerinin hemen engelleneceğini belirtebiliyoruz.